Aanbod

WAAR BEN IK TE VINDEN?

Je kan me terugvinden in mijn privépraktijk in Bocholt of in de praktijk ‘Jessified Health‘ in Zonhoven. Op beide locaties is online begeleiding mogelijk.


De informatie beschreven op deze website is van toepassing op de praktijk in Bocholt.
Voor informatie over, of een afspraak in de praktijk in Zonhoven kan je terecht op de website van Jessified Health.


MIJN SPECIALISATIES

Mijn specialisaties zijn begeleiding bij:

  • Gewichtsverlies met een duurzaam resultaat
  • Emotie-eten en eetstoornissen
  • Een gezonde relatie met voeding en/of jezelf ontwikkelen

Verder kan je bij mij natuurlijk ook terecht voor voeding bij:

  • Ondergewicht
  • Hoge cholesterol
  • Hoge bloeddruk
  • Constipatie
  • Diabetes (type 2)
  • Zwangerschap
  • Maag- en darmproblemen
  • Veganisme/vegetarisme

MINDSET FIRST

Tijdens de begeleiding wordt het luik mindset erg meegenomen en wordt het totaalplaatje bekeken. Jouw voedingspatroon, bewegingspatroon, leefstijl, maar ook denkpatronen spelen hierin een rol.
Om duurzame gedragsveranderingen te bekomen maak ik gebruik van de technieken uit de coaching en contextuele gedragstherapie (ACT – acceptance and commitment therapie).


METHODES VOOR GEWICHTSVERLIES EN/OF EEN GEZONDE LEVENSSTIJL

Er zijn verschillende methodes om gewicht te verliezen of toe te werken naar
een gezonde levensstijl. Samen gaan we op zoek naar de manier die het beste bij
jou past
. Welke methode je ook kiest, ondertussen gebruik ik de tools en
technieken om jouw mindset sterk te maken. Zodat je je doel niet enkel behaald,
maar ook kan behouden op lange termijn.

Maatwerk is één van de belangrijkste pijlers in mijn praktijk. Niet alles werkt voor iedereen, daarom bied ik verschillende methodes aan die ingezet kunnen worden voor het bereiken van jouw specifieke doel.

Bij begeleiding naar gewichtsverlies, en/of een gezonde levensstijl kan er gebruik worden gemaakt van 3 verschillende methodes: gezonde voeding, een proteïnedieet (PS food&lifestyle) of vervangmaaltijden (Equilibre3).

1) Gezonde voeding
Bij deze methode ga je aan de slag met gewone gezonde voeding die je in de winkel kan vinden. Hierbij wordt er op maat gewerkt en wordt er een persoonlijk voedingsadvies voor jou opgesteld. Ik leer jou ook al de tips en tricks van een gezonde voeding en leefstijl. Hierbij leer je de basis van een gezonde voeding, maar ook welke dingen jij specifiek kan doen om jouw voedingspatroon te verbeteren. Ook leer ik jou hoe je gezonde productkeuzes kan maken in de winkel, hoe je een gezond weekmenu opstelt, hoe je gezonde maaltijden bereid, …

Kortom dus alle tips en tricks die jij nodig hebt om het leuk, variërend, gemakkelijk en haalbaar te maken. Hierbij krijg je een inspiratiemap met een jouw persoonlijk voedingsadvies, productenlijst, winkelkaartje, recepten, …

2) PS food&lifestyle (proteïnedieet)
PS food&lifestyle is een eiwitrijk en koolhydraatarm dieet. Met dit proteïnedieet worden je vetreserves aangesproken, terwijl je spiermasse behouden blijft. Zo kan je op een snelle en toch verantwoorde manier gewicht verliezen.

Om het jojo-effect na een dieet te voorkomen is het zeer belangrijk om dit onder goede begeleiding te doen, met de juiste kwalitatieve producten! Zo voorkom je tekorten van mineralen en vitaminen en spierafname én krijg je goede steun om geleidelijk begeleid te worden naar een gewone gezonde voeding.

Hoe werkt het proteïnedieet?

Het proteïnedieet van PS food&lifestyle werkt in verschillende fasen. Je start in de eerste fase waarbij je PS producten combineert met groenten en natuurlijke eiwitbronnen, zoals vlees, vis of zuivel. Er is een heel uitgebreid gamma aan PS producten zoals muesli, wraps, crackers, brood, repen, desserts, zoute snacks, … Zo hou je er variatie in en heb je niet het gevoel dat je jezelf iets moet ontzeggen.

Doorheen de volgende fases ga je meer en meer andere voedingsmiddelen toevoegen, zoals fruit, peulvruchten en graanproducten. Aan het einde van het programma heb jij een eetpatroon ontwikkeld wat voor jou werkt om op gewicht te blijven, waarbij je niet meer afhankelijk hoeft te zijn van de producten.

Wanneer zou je voor een proteïnedieet kiezen?

  • als je het gevoel hebt dat gewone gezonde voeding niet voldoende is om jouw doel te bereiken, of niet snel genoeg naar jouw gevoel.
  • als je om medische redenen op een korte tijd veel gewicht moet verliezen.
  • als je veel gewicht wil verliezen en een manier zoekt om de eerste kilo’s op een korte tijd te verliezen, zodat je gemotiveerd blijft om na het dieet verder te doen.
Afslanken met PS. food & lifestyle — Healthy Cooking @ home

3) Equilibre3 (vervangmaaltijden)
Vervangmaaltijden zijn handig om in te zetten als volwaardige en gemakkelijke maaltijd. Je kan ze sporadisch inzetten, bijvoorbeeld op de drukke dagen waarop je geen tijd of zin hebt om zelf een maaltijd te bereiden. Of je kan ze ook inzetten als volledige vervangende voeding voor al je maaltijden.

Elke vervangmaaltijd bevat alle voedingsstoffen, vitamines en mineralen die je lichaam nodig heeft, zelfs als je enkel vervangmaaltijden zou gebruiken. De producten zijn eiwitrijk, vezelrijk en hebben een laag gehalte koolhydraten. Hierdoor verlies je geen spiermassa en beperk je hoge schommelingen in je bloedsuikerspiegel, waardoor je vetmassa wordt aangesproken. De vezels zorgen ook nog eens voor extra verzadiging en een positieve invloed op je cholesterol.

Equilibre3 heeft ruim assortiment aan producten, bestaande uit shakes, soepen en repen, pannenkoeken en wraps. 

Voel je beter en energieker met EQ3 | Equilibre3


WORKSHOPS OF SAMENWERKING

Wil je graag een workshop met betrekking tot gezonde voeding, beweging, gezond eetgedrag, of een ander thema organiseren in jouw school, bedrijf of gewoon thuis? Hiervoor kan je ook bij mij terecht. Vraag je offerte aan via mail op het mailadres amber.wuijts@hotmail.com.


Vind je mijn visie interessant en zou je graag een samenwerking willen aangaan om samen nog meer moois uit te bouwen? Dan kan je eveneens contact opnemen via mail of telefoon.